Freelance SEO specialist

Ben je op zoek naar een zoekmachine specialist die jouw webshop vindbaar maakt in de Google zoekmachine? Neem dan contact met ons op.

We hebben jaren ervaring met zoekmachine marketing, specifiek voor webshops.

Zoekmachine marketing voor webshops

Om de online vindbaarheid van jouw webshop in de zoekmachines op de lange én korte termijn te garanderen, maken we gebruik van twee technieken.

  • SEO – Zoekmachineoptimalisatie. Ofwel Search Engine Optimization in het Engels
  • SEA – Zoekmachine Adverteren. Ofwel Search Engine Advertising in het Engels

Bezoekers die via een zoekmachine in jouw shop terechtkomen, plaatsen over het algemeen veel vaker een bestelling dan bezoekers die bijvoorbeeld via sociale media bij je terechtkomen. Investeren in zoekmachine optimalisatie is wat ons betreft een must.

Dit zijn de SEO en SEA klussen die we uitvoeren

Voor nieuwe webshops beginnen we meestal met een uitgebreid zoekwoordenonderzoek. Dit laat zien hoe er in jouw branche ‘gezocht’ wordt naar jouw product. En dat biedt inzicht in hoe de structuur van jouw webshop eruit zou kunnen zien en welke teksten er nodig zijn. Natuurlijk kunnen we dit ook voor bestaande shops uitvoeren.

Voldoet jouw shop überhaupt aan alle vereisten om door de zoekmachine gevonden te worden? Dat onderzoeken we met behulp van technische SEO analyses.

Wil je snel zichtbaarheid creëren en heb je daar een budget voor? Dan voeren we Google Ads en Shopping campagnes voor je uit, optimaliseren we ze voortdurend en beheren we ze tevens.

Zoekwoordenonderzoek

Technische SEO analyses

Google Ads uitvoering

Google Shopping uitvoering

SEO teksten (laten) schrijven

SEO

Als we spreken over SEO, dan bedoelen we het proces dat nodig is om jouw webshop beter vindbaar te maken in de ‘organische’ zoekresultaten op Google.nl.

Zoekmachine optimalisatie bevat naast o.a. technische SEO analyses ook een creatieve component.
Denk aan het (laten) schrijven van goede SEO tekst, het optimaliseren van productafbeeldingen voor je webwinkel of het doen van zoekwoordenonderzoek.

Elke SEO klus is anders. Wil je weten wat we specifiek voor jou kunnen betekenen, neem dan contact met ons op.

SEA

Als we spreken over SEA, dan bedoelen we daarmee het proces dat nodig is om jouw webshop (véél sneller dan bij SEO) vindbaar te maken in de ‘betaalde’ zoekresultaten op Google.nl.

Hiervoor maken we gebruik van de advertentieprogramma’s Google Ads en Google Shopping. In beide gevallen is een maandelijks advertentiebudget vereist.

Een korte beschrijving van beide SEA disciplines volgt hieronder.

Google Ads

Dit zijn de eigenlijke Google Ads (die vroeger Adwords heetten) en betreft o.a. zogenaamde ‘Tekstadvertenties’. Ze lenen zich heel goed om ‘breder’ in te zetten. Bijvoorbeeld om daarmee productcategorieën binnen je shop te promoten.

Bij Google Ads betaal je per klik (CPC = Cost per click) maar nooit meer dan het budget dat je maandelijks ter beschikking stelt.

Google Shopping

Wil je meer zichtbaarheid (ook visueel) van specifieke producten, dan raden we Google Shopping aan. Als je Shopping advertenties wil inzetten, dan heb je een Google Merchant Center account nodig.

De inrichting en koppeling van alle tools onderling kan verwarrend zijn. Maar als je onze Google tools implementatie dienst afneemt, dan doen wij het voor je.

Zoekmachine optimalisatie staat nooit stil

Sinds wij jaren geleden (2012) zelf met SEO optimalisatie begonnen, is er veel veranderd. In de loop der jaren heeft Google verschillende algoritme updates uitgerold. Deze updates lieten de zoekmachineresultaten nóg beter aan de zoekvraag voldoen.

Deze website houdt daar een mooi lijstje (in chronologische volgorde) van bij mocht je geïnteresseerd zijn. Het spreekt voor zich dat wij ook met de verschillende ontwikkelingen meebewegen.

Kosten en baten van betaalde zoekmachine marketing

Omdat je voor CPC – SEA campagnes maandelijks betaalt, vinden wij het belangrijk om inzichtelijk te maken hoe de betaalde advertentiecampagnes presteren. We meten alles door. De resultaten delen we met je met behulp van een Dashboard.

In praktisch bijna alle gevallen lukt het ons om SEA campagnes aantoonbaar rendabel te krijgen.